Barrance Whitfield & The Savages (US), Crossroad Club Oslo 6.10.

Barrence Whitfield & The Savages
Simen og Hallvard 'lurte' meg med til Oslo for å høre på Barrence Whitfield & The Savages. Jeg hadde aldri vært på The Crossroad Club. Veldig fint sted som også hadde skjønt at øl er litt mer enn industripils. Her hadde de godt øl fra flere norske mikrobryggerier.

Barrence Whitfield & The Savages var et nytt bekjentskap for meg. Her er litt av fothåndsreklamen til konserten : Med sin blanding av knallhard R&B-shouting, garagerock og rockabilly skaper Barrence Whitfield & The Savages sitt eget uttrykk.  Det skulle vise seg å stemme svært så bra, og det kunne ha blitt en knallkonsert, hvis det ikke hadde vært for lydmannen på Crossroad. Ikke siden Vanilla Fudge herjet med ørene våre på John Dee for en del år siden, har jeg hatt sååååå vondt i ørene. Lydnivået var rett og slett nesten ikke til å holde ut. Det hjalp betraktelig når jeg fikk puttet litt papir av typen dorull i øra. Et lite sukk, håper at dette lydnivået ikke er reprsentativt for The Crossroad Club.



Barrence og gutta sto på, og jeg lot meg spesiellt imponere av trommis og saksofonist. Ikke mange dødpunkter her, fullt kjør fra første til siste tone. Nærmere rockabilly-punk tror jeg ikke du kommer. Knalltøfft. 
Hvis du har lyst til å høre Barrence og gutta kan du trykke her for Spotify, finnes dessverre ikke på Wimp. 

2 kommentarer:

  1. Hei Dorull-i-øra-Oddik! Var da ikke så høyt & fælt! legger link til deg bare for å erte siden jeg og kona allerede har billett! Aleks http://www.myspace.com/89189695

    SvarSlett
  2. Aleks (bedre sent enn....) det var ikke fælt, men væææældig høyt :-)

    SvarSlett