No More Fish Jokes, Ramino Holmestrand 25.12.2000


Simen og Tom, i bakgrunnen Tore
Jeg ble kjørt til byen av Hilde og Morten ca. kl. 23:45. Har hørt at 1. juledag er dagen folk går ut i Holmestrand, men jeg er allikevel overrasket da det er lang kø på utsiden av Ramino. Jeg blir satt av bak Prix for å stille meg i kø, og der treffer jeg Lisa. Det er umulig å komme inn for øyeblikket, det er visstnok fullt. Vi stikker en tur bort til Bache, kø også her, men vi slipper inn ganske raskt. Tar en Ringnes sammen med Lisa før jeg rusler bort for å prøve å komme inn på Ramino, og denne gangen lykkes jeg. Lisa treffer Kim Taanevig som får henne inn på Ramino. Inne på Ramino er det stinn brakke og betegnelsen sild i tønne passer godt. Jeg finner meg en plass ganske langt framme og treffer på Håvard og Halvard, de må selvfølgelig ha med seg konsert med NMFJ. Plutselig er vi der, den velkjente synthesizer 'loopen' er i gang, tegnet på at gutta snart kommer. Røykteppe brer seg over scenen og med ett er vi i gang med 'Magic man', rått og høyt. Slik fortsetter det. Håvard og Halvard synger med og kan all tekst og musikalske vendinger. Menigheten er der selvfølgelig, Jon Aksel, Kristian J., Kristian S. J., Thomas, Alexander, Jon Egil, Morten A., Teien (husker ikke fornavn) og nyrekruttene Magnus S. og Stein Ove (de jeg har glemt får sende inn klage i gjesteboka til Oddiks Kjeller og det er sikkert mange). Stemningen er faretruende høy, og en stund var jeg redd for at vi alle skulle havne ned blant hermetikken på Prix. NMFJ gir alt, Simen med sitt pønkete utseende, Tom 'the bass man' Monsen med stadig større flipp skjegg, Tore 'the slips man' og Gøran med sin kledelige selvlysende orange vest. Det blir også tid til litt julestemning i form av allsang med den kjente rock'n roll låten Jon Blund, vakkert. Et par nye låter, som lover godt, blir også spillt, og det hele avsluttes med en forrykende versjon av 'Trip to the Moon'. Har aldri hørt NMFJ med ett så rått lydbilde før, men det fungerte utmerket på Ramino første juledag 2000, eller skal vi si at det var andre juledag, i alle fall ble klokka 01:45 før NMFJ fortjent gikk av scenen.



























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar